Fredag

Är hemma i dag och det är ju skönt, jag behöver verkligen en lugn dag.
I och för sig har jag en hel del att plugga, men det blir ndå inte på samma sätt som när man är i skolan.
Tog en sovmorron till kvart i åtta, brukar ju gå upp sex annars, så det kändes riktigt lyxigt.
Nu har jag fixat lite med min utvecklingsplan till vfu:n.
Ska nog ta och äta lite fruckost nu...
Sedan ska jag göra klart planeringen till en av mina vfu-uppgifter och skicka den till min vägledare.
Sen måste jag börja läsa en bok också.

I kväll är det fest hos Anna, men jag känner mig inte alls sugen att gå.
För det första ska vi städa lägenheten i morron, så himla tråkigt, vill bara få det gjort.
För det andra bor Anna i Valla så nån måste köra i kväll. Urk!
Och för det tredje så känner jag mig så himla nere.
Tror att det beror på att älsklingen och jag inte har haft tid att umgås på riktigt på ganska länge.
Han har ju jobbat massor hos sin farbror på kvällarna och jag har pluggat.
Så har u flytten tagit en hel del tid också.
Skulle helst vilja krypa ner i soffan med älsklingen i kväll och kolla på film.
Å andra sidan så träffar jag ju inte kompisrna så mycket som jag sulle vilja, så det är klart att jag ska ta chansen i kväll.
Måste bara få upp humöret och energin.
Har ju varit rätt hår i skolan ett bra tag nu så det skulle vara så himla skönt med några glas vin och bara slappna av.
Men det är ju det här med vem som ska köra.
Hoppas att älsklingen erbjuder sig...
Allmänt | |
Upp