Det går bra nu

Har haft en väldigt nyttig helg för mig. (Dock inte för min fysiska hälsa, är fortfarande kvar i sommarlovet på träningsfronten och mycket gott har det blivit.) Eftersom älsklingen jobbat så har jag varit mycket själv i helgen, och visst har det blivit en del pluggande men inte så överdrivet. Resten av tiden så har jag faktist inte gjort ett skit, bara slappat och inte brytt mig. Och det var verkligen välbehövligt efter de här första veckorna i skolan. Jag som aldrig bara kan vara annars, som stressar över allt. (för det mesta i onödan) Men det har varit så skönt att bara rensa huvudet och bara tänka på mig. Känns som att allt som har varit kommer att lösa sig och bli bra, känns inte som att jag sitter fast längre.

Har tänkt jättemycket i helgen och jag tror att största anledningen till att det är så här är på grund av skolan. Känns så himla bra, trots all stress. Men samtidigt behöver jag se själv att jag klarar det här att jag uppnår det här målet... själv. Och det känns så skönt att äntligen få gå en utbildning som folk faktist har valt för att de tycker om att plugga och inte för att komma undan så lätt som möjligt. Människor som vet vad de vill och är berädda att kämpa för att nå det har alltid intresserat mig. Det märks så väl på en människa som är i balans och precis på den platsen den vill just nu. Jag har aldrig tagit den lätta vägen, varför skulle jag när jag vet att jag kan mer? Och ingen ska få stå ivägen för det. Men jag tror att det kommer kännas roligare och mer motiverande att kämpa det här året när alla är lika motiverade och vill samma sak.

Har också tänkt mycket på hur jag ska göra med träningen i höst. Har väl inte riktigt kommit fram till något än mer än att jag ska börja träna nästa vecka. Alltså har jag en slöaochmoffavecka kvar :) Jag vet att jag kommer att bli piggare och må bättre när jag kommer igång med träningen. Men jag trivs nästan bättre i min kropp när jag inte tränar. Nu har jag inte tränat på två månader tror jag och det ända jag inte gillar är min mage som kunde vara lite plattare. Jag ska i alla fall börja med styrka första veckorna så får vi se sen. Har pratat om med älsklingen och några kompisar att springa kk-joggen nästa år så jag ska nog försöka mig på att jogga lite i höst. Får se hur det går, i vår gick det ju inte så bra...

Nu ska jag laga mat och hoppas på att älsklingen kommer hem snart. Var på coop nära och handlade lök och grädde till potatisgratängen jag ska göra. råkade få med mig en påse chips och en påse ostbågar. Kostade bara trettio spänn :) 
Allmänt | |
#1 - - Mia:

Hehe syftar du på någon/några speciella där i mittenavsnittet gällande motivationen? Jag känner likadant med de i min grupp i år - vi är mer jämna och tänker likadant. Det är jättskönt, för man får själv en helt annan roll i gruppen då. Skönt att kunna slappna av och enbart tänka studier istället för en massa tjafs.

Kram

Upp