Midsommar helgen

En liten sammanfattning av helgen. Trevligt blev det på midsommarafton. Lite synd att jag aldrig kom ut, men folk var lite sega på att gå. men Kvällen blev ändå lyckad. Lite tråkigt att folk inte har mognat så pass att de förstår att man inte kan bete sig hur som helst när man bor så här. Men ingen skada är väl skedd hoppas jag.

Lördagen blev till en början väldigt seg, vi spenderade för och eftermiddagen framför tv:n. Kom lite folk och hämtade saker från kvällen innan och när grabbarna grus kom blev det kaffe på altanen. Det behövdes kan jag säga... För efter det bar det av till mamma och pappa för grillning. Trevligt där med och det blev TP som vanligt. Jag började känna mig lite hängig, men tänkte inte så mycket mer på det.

Men på söndagsmorgonen vaknade jag och mådde inte alls bra. När älsklingen åkte och tränade tog jag ett bad, åt frukost och proppade i mig vitaminer och ipren. Hjälpte lite så jag gjorde iordninge mig så att jag kunde vila en stund innan vi åkte till Brevens bruk för att fira farfar. Och vilket firande sen. Trerätters blev det och det smakade sååå gott. När vi sedan kom hem till farmor och farfar blev det fika och lite sanare gick vi ner till kiosken och köpte glass.

I dag mår jag väl så där. Har inte sovit så bra, även om jag somnade på bästa möjliga sätt. Synd bara att det är så fint väder, men i dag ska jag bara sitta i soffan och läsa hade jag tänkt. Om jag orkar ska jag börja plocka ut möbler från vårt rosa rum. Nu när jag ska vara hemma själv några veckor ska jag slipa lite möbler och måla/lacka om dem därinne.
Allmänt | |
Upp