Jaha

Vet att jag är superdålig på att uppdatera bloggen, men det får vara så ett tag.

I dag ska jag läsa en massa och moffa godis. Sen ska jag försöka hina med att planera inför vfu:n. Har lite smått panik eftersom den börjar på måndag. Dels för att jag aldrig varit i skolan förut och jag ska vara på mellanstadiet nu, och dels för om jag ska orka över huvudtaget när jag mår så här. Hoppas jag får svar från Lövåsen snart...

En liten solglimt i den alltför gråa vardagen var ändå det som fanns i brevlådan i går. Nämligen H&M katalogen för våren 2010. Jag har tydligen blivit utvald (säkert som miljontals andra antar jag) till att få chansen att beställa redan nu och få 10% på allt. Även om varorna inte kommer fören i januari kändes det lite lyxigt och självklart kunde jag inte motstå. Blev dock lite besviken när jag bäddrade i katalogen för det var inte så mycket som föll mig i smaken. Kändes som att det var mycket baskläder, lite halvtråkiga så där. Dock var det för en gångs skull inte bara superfula pstellfärger som det brukar vara på våren. Utan den härliga mörklila som varit inne i höst fanns kvar, lite ljusare då till våren. Jagegrön känns också som en färg som jag kommer gilla och så lite otippat mörk lavendel. Tycker inte om lavendelblå i vanliga fall, men den här nyansen var riktigt snygg.

Tyvär så finns det inga bilder på hemsidan så ja kan inte visa vad jag köpt. Det går bara att beställa om man fått den här speciella katalogen som jag har. Men så fort bilder kommer så lägger jag upp dem. Blev som sagt mest barskläder, men det kan ju också behövas... Detta beställde jag:

Lång kofta (mörk lavendel) har en lila sen innan och älskar den
Kofta (svart) Har en precis likadan, men den är väldigt urtvättad och något för liten
Långt linne (svart) går alltid åt
Linne (mörk lavendel) min favoritmodell
Strumpbyxor (leopard) känns lite töntigt kanske, men de var snygga, kommer bli superläckert till helsvart eller nåt lila
Allmänt | |
Upp