Nu tar jag helg

Nu har jag skrivit och skrivit och letat referat i massor av böcker. Så nu känner jag mig nöjd för i dag. Får fortsätta med uppgiften nästa vecka.

Ska sätta mig i soffan med en varm kopp te n tänkte jag och göra matlista för nästa vecka. När älsklingen kommer hem ska vi åka och handla. Min lilla älskling hade förresten namnsdag i går eftersom det var Karl. (Lite kul att han hade glömt bort det och fick mitt gratulations-sms när han satt och åt lunch med Calle.) Dessutom var älsklingen och klippte sig i går. Allt detta firade vi med en supermysig kväll.

I morgon ska vi på bröllop kl 15.00. Får se om vi hittar på något innan det. Skulle behöva städa och en promenad skulle inte sita helt fel. Men vå får se när vi kommer igång. Om älsklingen sover länge så tar jag nog tillfället i akt och pluggar lite till. Ska bli spännande och se vad som händer i morgon. Platsen för vigseln är nämligen hämlig. Kanske ska säga att det är Roberts kusin Marina som gifter sig med sin Peter, alltså Marina som vi klipper oss hos. Så det blir spännande... Får se vad jag ska hitta på för ytterkläder för att inte frysa och inte bli blöt av all snö. Får nog bli att ta med två olika skor i alla fall, har ingen lust att pulsa fram i snö med pumps. Kläderna jag ska ha inhandlades på julrean innan nyår, eller allt var inte på rea, men ändå.











Allmänt | |
Upp