Tandläkare

Har varit på vfu och sen hos tandläkaren. Båda gick väl bra förutom att jag blev väldigt förbannad på tandläkaren. Skulle igentligen dit i morgon men min tandläkare var sjuk så jag fick en annan tid hos en annan tandläkare. En gammal kärring... En del äldre människor är så himla okänsliga. Hon tyckte att jag hade ganska tunn emalg och det visste jag att de skulle säga eftersom jag har blekt tänderna. Men hon frågade inte om det och jag sa inget heller, jag vet ju redan att det inte är bra. Och jag trodde faktiskt att man kunde se det som tandläkare. I stället frågade hon så klart om jag drack mycket läsk eller juice och det kan jag väl förstå att hon tar upp. Men sen frågade hon om jag hade ätstörningar och kräktes mycket! Jag blev så pass så jag bara svarade nej. Fast jag tänkte många gågner fråga vad hon hade med det att göra. Som tur är så har jag aldrig haft sådana ätstörningar. Men ändå kände jag mig ganska kränkt. Tänk då om jag hade haft problem med det och mått jättedåligt. Sen så tror jag inte att hon hade stallt den frågan om jag vas man eller äldre. Hm... 

Vad tycker ni? Är det ok för en tandläkare att ställa denna fråga? 

Åkte till brorsan och drack lite kaffe och spelade kort efter det och nu ska jag äta och sen dra igågn med pluggandet...
Allmänt | |
#1 - - Mia:

Fy så dumt sagt! Visst att syran från magen påverkar tänderna väldigt mycket om man kräks, men inte fan skulle jag vilja berätta en sådan sak för någon som klämmer ur sig den frågan så klumpigt. Vissa tänker verkligen inte längre än näsan räcker.

Upp