Människor

Något som roar mig väldigt är människor som retar upp sig på vad andra gör eller tycker. Det borde vara självklart att människor unde 2000-talet ska kunna ha olika åsikter. För det är väl därför bloggar, fb, twitter och allt annat finns. Man ska få uttrycka och dela med sig av sina åsikter. Bara för att jag tycker att en tex en produkt är superbara och vill visa det så ser jag inte anledningen till varför folk måste kommentera det och bevisa motsatsen för att de tycker olika. Varför kan inte jag då få vara positiv och tycka att det är bra? Det är ju inte precis så att jag kommer att ändra åsikt för att någon annan tycker olika. Nej sån är inte jag...

Ett extremt fall av såna personer som bryr sig för mycket och inte har något liv är en gubbe som bor vid förskolan jag jobbar på. När det är många barn ute och leker tar han fram motorsågen och börjar såga träd. Han ska väl ha ved antar jag. Men det slår aldrig fel... Så fort det börjar vara mycket barn utanför hans tomt så kommer han ut, med hörselskydd och börjar såga och förstöra barnens öron och lungor. Han har även klagat och skrivit till tidningen att det lät för mycket, så det har varit folk och mätt ljudnivån vid hans tomt. Det var lite över samtalsnivå då. Och förskolan fanns innan hans hus byggdes så han har ju själv valt läget
Allmänt | |
Upp