Alkohol

Jag trodde nog att det skulle vara svårare att avstå från alkohol än vad det varit. Ända gångerna jag har blivit sugen är bär jag känt doften av rödvin. Det jag saknar är nog med det sociala, som att skåla med nubbe på Kräftskivan eller fira och skåla i lite bubbel.

Jag slutade med alkohol innan jag blev gravid. Det kändes helt enkelt inte så viktigt längre. Sen tar det ju ofta några veckor innan man vet att man är gravid och eftersom alkohol kan påverka risken för missfall och de flesta missfall sker innan man ens vet att man är gravid så kändes det bäst så för mig. Det var också en månad efter att jag slutade med alkohol som jag blev gravid. Men det kan ju ha berott på andra faktorer också.

Så har jag ju fått en anledning att prova systembolagets alkoholfria sortiment. Har inte testat så mycket än för det jag har testat har inte varit så gott. Men jag har en flaska alkoholfritt bubbel hemma i kylen. Får väl se om vi firar med det efter ultraljudet kanske?

| |
#1 - - Snutten:

Tycker att det var ett väldigt moget och ansvarsfullt beslut att sluta med alkoholen redan innan du var gravid.

#2 - - Veronica:

Ett litet tips på något liknande vin, är en dryck som går att köpa på systemet (bland annat) som heter 100% BLÅBÄR, och passar alldeles utmärkt i ett vinglas. Svindyrt, men absolut värt det!

Upp