Torsdag

Fick lite sovmorgon i dag. I går gav vi ersättning till Alicia dör första gången. Hon har så ont i magen på em/kvällen och ibland på natten. Då kommer hon inte till ro och får sova ordentligt. Och då orkar hon inte äta tillräckligt efter det. Vilket innebär att hon vaknar och vill äta ofta och sover oroligt. Och jag sover ännu mindre. Och det gick jättebra. Hon blev riktigt mätt och somnade själv efter det. Vilket typ aldrig hänt. Hela natten sov hon längre pass och åt bättre. Pressade mig själv med amningen när Alexander var liten och tänker inte vara lika hård mot mig själv nu. Vi testar ett tag med ett mål ersättning om dagen ett tag så får vi se om det blir ett till sen när vi är ute mer på roligheter. 



Robert och Calle har skruvat hyllor i dag. Har ju ett rum från badrummet som  går att göra till antingen bastu eller dusch. När barnen blir äldre kanske det är bra med en till dusch men nu fungerar det mer som förråd. Så nu blir det lite mer ordning. 

När vi åt lunch så somnade Alicia själv i babysittern. 


Hon vill verkligen vara med. La henne i vårt sovrum på fm. Då vaknade hon. Men i soffan när A lekte, skrek och hade sig kunde hon sova. 

På em så testade vi nya mataffären här i stan. Matpiraten. Supervirrigt när vi inte visste hur vi skulle skriva listan plus att vi inte hittade därinne. Det fanns väl både för och nackdelar. Vissa grejer fanns det mycket alternativ av. Vi handlar ju på Willys för det mesta. Och jämför man så var Matpiraten bättre på ekologiska varor, glutenfritt, nyttiga alternativ och godsaker när man vill lyxa till det. Men jag blev riktigt besviken på utbudet på barnartiklar. 

Alexander har åkt till farmor och ska sova där. Så vi har en lugn kväll med kex, ost och godis. 


Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Hej. Vilken ersättning ger ni till henne? Jag har en liten pojk som är bara nån dag yngre än er flicka (Jag har följd hela din resa med andra barnet eftersom vi blev typ samtidigt gravid) som också sova dåligt pga magont. Bvc tyckte att det kunde bli ännu sämre av ersättning, men jag behöver hitta en lösning för att kunna sova.. har själv laborerat lite med vad jag äter man jag hittar ingen tydligt sammanhang. Tack

Svar: Alltså BVC är ju lite neggo mot att inte amma så man får ta allt med en nypa salt. I min mammagrupp på Facebook är det en som jobbar på en neo-avdelning. Hon sa tvärt om att ersättning kan vara snällare mot magen men att det så klart är olika. På hennes och vår neo avdelning hade de Nan. Prova den vanliga först annars ska det finnas någon som är mildare mot magen. Vi ska ev prova den nästa gång vi handlar.
Linda

Upp