Tillbaka?

Kanske kanske har jag fått blogglusten tillbaka. Maj månad har varit lite för mycket för mig. Inte för mitt vanliga jag men när jag inte mår helt 100 så måste jag lära mig att ta det lugnt. 

Största anledningen till att jag inte mår bra är min tarmsjukdom. Eller egentligen är det medicineringen mot den som spökat under april och maj. Biverkningarna av kortisonet var inte att leka med denna gång vilket har fått mig att förlora hoppet lite. Vad händer nästa gång jag blir dålig? 

En annan sak som dragit mer mig är min vikt. Det står helt still och då har jag verkligen skött kost och träning under en period. Jag trivs inte med min kropp. Men jag antar att jag måste tagga ner även här. Anledningarna till att det inte händer något är antagligen att det helt enkellt är för tätt inpå graviditeten, jag har trappat ner och slutat amma och att jag ätit medicin som gör att fett ovh vatten lagras lättare. Och just ja så har jag satt in spiral och fått mens nyligen också. 

Så det kanske är lite kaos i min kropp just nu. 

Det känns så skönt att min 30-årsdag och fest är över. Efter det blev jag förkyld och fick ont i huvudet. Kanske berodde det på all dålig mat jag proppade i mig under 3-4 dagar. Nu ha jag bestämt mig för att vara ledig på riktigt ett tag. I går och i dag gör kag bara det jag vill och det som måste göras som att köra en maskin tvätt och så. Jag ska försöka ta tillvara på sommaren, ledigheten och barnen. Och mig själv. 




Allmänt | |
Upp