Operationen

Kände inte för att krångla mig ur sport-bhn i morse för jag var så stel och mör efter natten. Får se om jag vågar mig på en dusch i eftermiddag när jag tagit tabletter nästa gång. Lite underligt att man inte fick en bh med knäppning. Å andra sidan tror jag den här är bekvämare. Jag köpte till en extra så att jag har två. 


Dagen i går gick väldigt smidig. Vi kom dit lite tidiga fick rum och jag bytte om. Men sen blev det mycket väntan. Jag fick inte ens dricka något från 6 på morgonen så vid 13 mådde jag skit. Då hade jag träffat sköterska och provat ut bh som jag skulle ha kring midjan på operation. Träffat narkosläkaren som var en jättemysig "gubbe" och kirurgen som fotat mig, mät, ritat och skrivit på hela mig 😅 och fotat igen. När en sköterska sen kom och hämtade mig efter 13 för att gå till operationen var jag ganska uppgiven. Hade fått info från mottagningen i Örebro att jag skulle opereras på förmiddagen. 


Men men efter det gick allt supersmidigt. Sköterskorna på operationen var förvånade att jag inte fått dropp när jag skulle opereras så sent. Jag fick klä av mig och lägga mig på britsen med händerna utåt. Men det var lite vadderat så rätt bekvämt ändå. Fick nål i armen och de tog blodtryck. Ena sköterskan läste vad kirurgen hade skrivit på mig och började förbereda. Sen kom narkosläkaren och jag fick rätt snart sömnmedel i armen och andas syrgas. Han tänka att ja än är jag inte sömnig och sen sov jag. 


Vaknade på uppvak nästan två timmar senare (tror jag). Det låg andra tjejer där men bakom draperier. Jag tror att det var en sköterska som väckte mig. Kändes som att jag hade svept två glas vin och tagit en powernap som blev lite lång. Härlig känsla alltså. Rätt snart rullades jag tillbaka på mitt rum, skrev till Robert att jag var tillbaka och han kom supersnabbt, tror han var utanför precis. 


Jag kände mig helt ok. Träningsvärk typ som var väldigt centrerad. Måste ha bitit mig i tungan eller om den legat i kläm mot en tand eller nåt. Känns fortfarande. Lite yr och groggy när jag stod upp. Fick vatten och nyponsoppa först sen smörgås och kaffe. Även robert fick kaffe. Sen skulle det fixas med sjukskrivningspapper, jag köpte en extra bh, jag hade dropp som fick rinna ner och sen tog de ut kanylen. De ville se att jag gick på toa och klarade det själv. Jag blev utskriven av kirurgen och fick en present, en fuktspray till ansiktet. Till sist fick jag värktabletter. 


Vi åkte hemåt vid 18 och det gick superbra. Kändes att när jag rörde mig lite mer fick jag lite ondare. 


Natten har gått ok, vaknat till då och då haft ont och bytt ställning. Gick upp innan 6 och tog tabletter och somnade två timmar till. 


Jag la i 345cc Mentor anatomiska under muskeln.  (null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Fick du ta antibiotika i samband med operationen?

Svar: Fick panodil och oxynorm på recept
lindatunstrom.blogg.se

Upp