Helgen

I går gick vi en ny sträcka på Sörmlandsleden med mamma. Typ mellan Brukshundsklubben och Mellanmalmen. Tog två timmar tror jag. Hade inte med kameran, vilket var synd för det var väldigt fint. Fikade på badplatsen och sen kom pappa och hämtde oss. Efter det gick vi till mamma och pappa och bakade kladdkakemuffins och åt mat. Kollade på Så mycket bättre...

I dag har vi träffat Anna och hennes 11 veckors rottisvalp Nova. Det gick jättebra så Leja och Nova blir nog bra kompisar. Nova var så klart jättesöt. Sen åkte vi till torpet och krattade löv och röjde med röjsåg. Efter det blev det mat i Flen hos Roberts mamma.

Nu är Robert och tränar fotboll. Men Leja och jag kunde ju inte vara sämre så vi gav oss ut den vanliga 3 km-rundan på en joggingtur. Men det var mörkt, väldigt mörkt. Så jag får nog hitta på en annan väg i framtiden, tills snön kommer i alla fall. Tur att jag inte sprang själv, fast Leja är nog mer mörkrädd än man jag är. Hon pinna på som fan så jag hann nästan inte med. Nu har jag tagit ett bad och suttit vid datorn ett tag. Nu ska jag bege mig ner till tv:n. Har lite cheeze balls kvar som jag tänkte smaska på.
Allmänt | |
Upp