Förstora brösten

Väntar nu på informationen kring operationen från Akademikliniken. Servrar ju några extra dagar med snigelposten kring jul. I dag har jag kollat runt på youtube på vlogar och demonstrationsfilmer kring ämnet. 

Jag tänkte berätta lite om vägen hit. Med både ord och bilder. 
Det började under första graviditeten. Innan hade jag b kupa dör det mesta och när jag var som störst precis när Alexander föddes var DD för litet. Mina bröst var enorma på lilla mig.
(null)

Syns inte så mycket på bilden då jag alltid hade sport-bh för att hålla in dem. 
Jag gick upp kring 12 kg och 2 år efter förlossningen hade jag nog gått ner kring 17 kg om inte mer. Jag var minst sagt besviken på hur mina bröst såg ut. Jag var 27 år och hade bröst som en 80 åring. I princip helt tomma var de. Men precis då började vi försöka igen. Jag gick upp några kilo medvetet och efter några månader blev jag gravid. 

Jag gick upp lika mycket men startvikten var ju lägre denna gång så brösten blev inte riktigt lika stora. 
Nu har det snart gått två år igen efter förlossningen. Jag är på min målvikt. (Är 165 lång och väger kring 56-57 kg.) 
Eftersom jag tränar en del har jag ganska stora bröstmuskler för min storlek. Och det är som att mina bröst hänger ner från bröstmuskeln. Bröstmuskeln sticker ut mer än bröstet. 

Det är en av anledningarna till att jag inte är nöjd. Den andra är att jag har jättestora problem med att hitta bh som sitter bra. Bygelbh passar inte och det är inte jättekul med sport-bh hela tiden. Detta är ett problem som jag haft i ca 5 år eftersom mina bröst ändrats hela tiden under dessa år. Den tredje anledningen är att jag inte kan ha vissa kläder. Tex skulle jag aldrig ha en urringad top eller klänning. Och bikiniöverdelen måste passa precis och sitta åt för att det ska se någorlunda ok ut. Inga eller smala axelband är ju bara att glömma. 

Här kommer lite bilder på min viktresa efter andra graviditeten. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Jag har inte riktigt bestämt hur mycket jag ska visa i bilderna. Det får vi se sen. Har du frågor så ställ dem gärna! 

På Facebook (Linda Tunström) har jag mer bilder på min viktresa i albumet Herbalife och träning. 

Allmänt | |
Upp