Konsultation

Jag var på konsultation på Akademikliniken i Örebro. Min kirurg arbetar varannan vecka i Örebro och varannan i Stockholm. Så operationen blir i Stockholm men alla återbesök i Örebro. 

Jag tog ledigt en hel dag för att åka till Örebro. Kom lite tidigt till Akademikliniken som ligger mitt i centrum. En receptionist/sköterska tog emot och betalt så fick jag lite papper att kryssa i om jag rökte, hade någon sjukdom mm. Kirurgen var lite sen men det var dör att han var med en annan patient. 

Konsultationen var ganska precis en timme (ca 45 min inne hos kirurgen). Jag tyckte den vag jättebra. Blandat mellan information och prova storlek och fotografera. Om jag ska säga något negativt så kändes det som att det gick lite på rutin för honom. Men det är ju ganska självklart också. 

När vi hade pratat och så om lite bakgrund och han hade informerat om risker så fick jag klä av mig. Sen tittade han och matte flera gånger. Jag fick hålla armarna på olika sätt. Han fotade även. Vi pratade lite storlekar och jag sa i princip att jag litade på honom. Han tyckte anatomiska för att få bästa formen. Runda skulle "synas" mer på mig som inte har så mycket underhudsfett. 

Sen fick jag en bh på mig som gick att lägga i inlägg i. Vi började med den minsta storleken han rekommenderade. Det kändes väldigt konstigt att ha något som "står ut" när man är van att nästan vara platt. Vi provade ytterligare två storlekar uppåt, men det är inte så stor skillnad. Finns ju lite olika om de blir större på bredden eller större framåt. 

Jag valde mittenstorleken och låg profil då jag tyckte hög stack ut för mycket från min kropp. Men det går ju så klart att ändra sig. 295cc anatomiska lutar det åt. Tycker det är jättesvårt med storleken då det verkar bli väldigt olika resultat. 

När vi provat ilägg fick jag klä på mig och vi tittade på 3D-bilderna som jag sedan fick på min mail. Här är de på 295cc  (null)
Inte så mycket skillnad framifrån men väldig skillnad från sidan
Allmänt | |
Upp